Analiza jakości zajęć w PSW
Wydział Nauk Społecznych. Semestr 2022–23/zima
Międzywydziałowy zespół d/s jakości kształcenia PSW
01/03/2023
Opis procedury zbierania i analizy danych
Ankieta oceniająca jakość studiowania w PSW jest udostępniana studentom w systemie Wirtualny Dziekanat. Wypełnione ankiety są eksportowane do pliku w formacie CSV, a analiza statystyczna jest wykonywana za pomocą autorskiego programu (w języku R) stworzonego przez członków zespołu d/s analizy jakości. Dzięki zautomatyzowaniu przetwarzania danych (w miejsce używania do tego celu oprogramowania biurowego) udało się znacząco obniżyć koszty, zmniejszyć liczbę błędów oraz zapewnić 100% powtarzalność analiz.
Wyżej wspomniana ankieta zawiera 9 zmiennych oceniających jakość
zajęć prowadzone na PSW: o1
– Sposób przedstawienia treści
zajęć; o2
– Wykorzystanie czasu zajęć; o3
–
Przedstawienie warunków uzyskania zaliczenia; o4
–
Kompetencje merytoryczne wykładowcy do prowadzenia zajęć;
o5
– Postawa wykładowcy wobec studentów; o6
–
Dostępność wykładowcy dla studentów; o7
– Właściwy dobór
zagadnień znacząco poszerzył moją wiedzę i umiejętności; o8
– Sposób prowadzenia zajęć umożliwiał łączenie własnej wiedzy i
doświadczeń z nową wiedzą i umiejętnościami; o9
– Sposób
prowadzenia zajęć umożliwiał rozwój kompetencji społecznych. Na każde
pytanie możliwa było odpowiedź od bardzo źle do bardzo dobrze. Ponadto
pytanie o10
ocenia stopień zainteresowania studenta
zajęciami (w skali od uważam za bardzo mało interesujący do
uważam za bardzo interesujący)
Formularz ankiety znajduje się w Załączniku.
Analiza wstępna danych
Łączna zebrano 411 ankiet. Zestawienie w podziale na liczbę ankiet wg lat studiów zamieszczono w poniższej tabeli.
rok | liczba ankiet |
---|---|
1 | 114 |
2 | 135 |
3 | 162 |
W 2022-2023/Z na wydziale Nauk Społecznych oceniono 48 prowadzących zajęcia.
Zbiorcza ocena zajęć
Formularz ankiety oceny jakości zajęć
Nazwa przedmiotu
Imię i nazwisko wykładowcy
Forma zajęć
Proszę o ocenę zajęć pod względem następujących kryteriów (Odpowiedzi na pytania 4–12 w skali: □ zdecydowanie się nie zgadzam □ nie zgadzam się □ ani się zgadzam ani się nie zgadzam □ zgadzam się □ zdecydowanie się zgadzam; pytanie 13 w skali: uważam za bardzo mało interesujący □ uważam za mało interesujący □ nie mam zdania □ uważam za interesujący □ uważam za bardzo interesujący)
Jak Pan/Pani ocenia sposób przedstawienia treści zajęć
Jak Pan/Pani ocenia wykorzystanie czasu pracy
Jak Pan/Pani ocenia przedstawienie warunków uzyskania zaliczenia
Jak Pan/Pani ocenia kompetencje merytoryczne wykładowcy do prowadzenia zajęć
Jak Pan/Pani ocenia postawę wykładowcy wobec studentów
Jak Pan/Pani ocenia dostępność wykładowcy dla studentów
W mojej opinii zajęcia poszerzyły moją wiedzę i umiejętności
W mojej opinii zajęcia umożliwiły łączenie mojej wiedzy i doświadczeń z nową wiedzą i umiejętnościami
W mojej opinii zajęcia rozwinęły moje kompetencjie społeczne
Czy uważa Pani/Pan przedmiot zajęć za interesujący i warty poznania czy raczej Pani/Pan bierze udział w zajęciach żeby uzyskać zaliczenie
Rok studiów
Tryb (stacjonarne/niestacjonarne)
Kierunek
Płeć
Miejsce studiowania (Kwidzyn/Filia Gdańsk)