WYDZIAŁ NAUK O ZDROWIU

Forma studiów: stacjonarne – tryb II – od czwartku do niedzieli        

Poziom studiów: I stopnia          

Czas trwania: 3 lata           

Tytuł zawodowy: licencjat        

Liczba godzin praktyk zawodowych: 1200

Liczba godzin zajęć praktycznych: 1100

Liczba godzin ogółem: 2300

Dział Rekrutacji

tel.: (+48) 532 338 239

tel.: (+48) 880 149 170

rekrutacja@powislanska.edu.pl

Pielęgniarstwo I stopnia na Wydziale Nauk o Zdrowiu Powiślańskiej Szkoły Wyższej w  Gdańsk to studia, które umożliwiają otrzymanie tytułu licencjata pielęgniarstwa. Stanowią one połączenie wiedzy z dziedziny nauk o zdrowiu oraz nauk medycznych. Nauka obejmuje 6 semestrów i odbywa się w tylko w trybie stacjonarnym – według ogólnych standardów edukacyjnych.

Studia te stanowią odpowiedź na wciąż aktualne i rosnące zapotrzebowanie na wykwalifikowany personel medyczny. Oferują one niezbędne przeszkolenie w zakresie świadczenia szeroko pojmowanych usług medycznych.

Studia pielęgniarskie I stopnia wymagają sporego zaangażowania, ale w zamian umożliwiają zdobycie nowych kwalifikacji zawodowych i praktycznego doświadczenia. Ułatwiają odnalezienie się na stanowisku pielęgniarki/pielęgniarza każdemu, kto jest zainteresowanym tym zawodem, a przy tym posiada odpowiednie predyspozycje do jego wykonywania.

Studia licencjackie o profilu praktycznym w Gdańsku to Twój klucz do sukcesu zawodowego oraz szansa osobistego rozwoju.

Powiślańska Szkoła Wyższa realizuje kierunek studiów pielęgniarstwo pomostowe, który stanowi ofertę uzupełnienia wykształcenia dla dyplomowanych pielęgniarek i pielęgniarzy. Program ten umożliwia zdobycie tytułu licencjata pielęgniarstwa, podnosząc kwalifikacje zawodowe oraz otwierając nowe możliwości rozwoju kariery w sektorze ochrony zdrowia.

Warunkiem przystąpienia do studiów pomostowych jest posiadanie prawa wykonywania zawodu pielęgniarki/pielęgniarza lub ograniczonego prawa wykonywania zawodu.

Specyfika kierunku polega na integracji wiedzy i umiejętności z zakresu pielęgniarstwa z zagadnieniami dotyczącymi zarządzania i organizacji opieki zdrowotnej. Program kładzie nacisk na rozwój zarówno praktycznych kompetencji medycznych, jak i umiejętności niezbędnych do efektywnego funkcjonowania w strukturach systemu opieki zdrowotnej.

 

Po uzyskaniu tytułu możliwa jest kontynuacja nauki na studiach II stopnia w PSW. Absolwenci studiów I stopnia Pielęgniarstwa, uzyskanego na PSW otrzymują zniżkę na kształcenie na studiach II stopnia – magisterskich.

Kim jest student i studentka kierunku Pielęgniarstwo?

Student i studentka kierunku Pielęgniarstwo to osoby, które łączą w sobie wyjątkową siłę charakteru z głęboką empatią wobec drugiego człowieka. To ludzie o twardym charakterze – odporni psychicznie, zdeterminowani i gotowi do działania w trudnych, często stresujących sytuacjach. Jednocześnie cechuje ich wrażliwość, troskliwość i umiejętność wczuwania się w potrzeby pacjenta.

To właśnie ta unikalna kombinacja – siła i empatia – sprawia, że studenci pielęgniarstwa potrafią nie tylko profesjonalnie reagować na sytuacje medyczne, ale również dawać pacjentom poczucie bezpieczeństwa i wsparcia. Są to osoby, które wybierają ten kierunek z powołania, chcąc realnie pomagać innym i być blisko ludzi w najtrudniejszych momentach ich życia.

 

Pielęgniarstwo to kierunek dla osób:

  • Empatycznych i wrażliwych na potrzeby innych,
  • gotowych do nauki i rozwoju zawodowego,
  • odpowiedzialnych i odpornych na stres,
  • ceniących pracę z ludźmi oraz chętnych do niesienia pomocy,
  • dobrze radzących sobie w pracy zespołowej

Uczymy zawodu z sercem... i nowoczesną technologią

Studia licencjackie na kierunku Pielęgniarstwo w Powiślańskiej Szkole Wyższej w Gdańsku to nie tylko solidne podstawy teoretyczne, ale przede wszystkim realne przygotowanie do pracy z pacjentem – od pierwszych dni nauki.

Naszym dużym atutem jest dostęp do Powiślańskiego Centrum Symulacji Medycznej, które mieści się w budynku E naszej uczelni, gdzie wraz z nim mieści się 16 sal umiejętności pielęgniarskich, pracowni wysokiej i niskiej wierności i innych specjalistycznych przestrzeni. To właśnie tutaj, wiedza spotyka się z praktyką – w bezpiecznych, kontrolowanych, ale maksymalnie realistycznych warunkach.

Wiemy, że najlepszym sposobem nauki zawodu pielęgniarki i pielęgniarza jest praktyka, praktyka i jeszcze raz praktyka – dlatego ogromną wagę przykładamy także do:

  • zajęć klinicznych w szpitalach i placówkach medycznych – współpracujemy z licznymi instytucjami ochrony zdrowia w Gdańsku i regionie,
  • ćwiczeń z nowoczesnymi technologiami medycznymi,
  • warsztatów interpersonalnych, które uczą, jak rozmawiać z pacjentem, wspierać go i być częścią zespołu,
  • projektów rozwojowych i kół naukowych, w których możesz działać z pasją, nie tylko uczyć się „do egzaminu”.

Zależy nam, by nasi absolwenci byli gotowi nie tylko do pracy, ale i do niesienia pomocy – z wiedzą, profesjonalizmem i sercem.

Jakie umiejętności interpersonalne są potrzebne?

Pielęgniarki i pielęgniarze muszą wykazywać się wysokimi umiejętnościami interpersonalnymi, takimi jak:

  • empatia i cierpliwość – konieczne w pracy z pacjentami w różnym stanie zdrowia,
  • komunikatywność – kluczowa w relacjach zarówno z pacjentami, jak i zespołem medycznym,
  • umiejętność pracy pod presją – niezbędna w sytuacjach kryzysowych,
  • zdolność szybkiego podejmowania decyzji – ważna przy dynamicznie zmieniającym się stanie zdrowia pacjenta,
  • dokładność i skrupulatność – przydatna podczas wykonywania procedur medycznych.

Dzięki możliwości odbywania praktyk zawodowych w renomowanych placówkach medycznych, studenci pielęgniarstwa uczą się, jak radzić sobie z rzeczywistymi wyzwaniami w zawodzie.

Dlaczego pielęgniarki i pielęgniarze są potrzebni?

Pielęgniarstwo to zawód o ogromnym znaczeniu, ponieważ:

  • zapewnia wszechstronną opiekę pacjentom w szpitalach, klinikach oraz domach opieki,
  • wspiera lekarzy w procesie diagnostyki i leczenia,
  • przyczynia się do profilaktyki zdrowotnej i edukacji społeczeństwa,
  • umożliwia szybkie reagowanie w sytuacjach zagrożenia życia,
  • daje szerokie możliwości zawodowe – zarówno w kraju, jak i za granicą.

W Powiślańskiej Szkole Wyższej, przyszli pielęgniarze i pielęgniarki otrzymują solidne przygotowanie do pracy, które pozwala im szybko znaleźć zatrudnienie w zawodzie.

Możliwość studiowania w języku angielskim (Nursing – English Division) oraz uczestnictwo w programach międzynarodowych, takich jak Double Diploma, dodatkowo otwiera drzwi do kariery w globalnym środowisku medycznym.

Wybór pielęgniarstwa to nie tylko zdobycie zawodu, ale także misja niesienia pomocy i poprawy jakości życia pacjentów.

Cele kształcenia na kierunku

Studia na kierunku Pielęgniarstwo mają na celu wszechstronne przygotowanie studentów do wykonywania zawodu pielęgniarki/pielęgniarza poprzez zdobycie niezbędnej wiedzy medycznej, rozwój umiejętności praktycznych oraz kształtowanie kompetencji interpersonalnych i etycznych. Program nauczania uwzględnia zarówno teorię, jak i praktykę, aby absolwenci byli gotowi do pracy w dynamicznym środowisku ochrony zdrowia. Głównym celem kształcenia jest przekazanie studentom szerokiej wiedzy z zakresu nauk medycznych i zdrowotnych. Studenci zdobywają umiejętność diagnozowania i reagowania na różne stany zdrowia pacjentów, w tym osób niepełnosprawnych, przewlekle chorych i wymagających opieki paliatywnej. Program kształcenia promuje podejście holistyczne, które uwzględnia zarówno aspekty fizyczne, jak i psychiczne pacjentów. Praktyczne przygotowanie jest kluczowym elementem kształcenia pielęgniarskiego. Studenci uczą się wykonywania procedur medycznych w warunkach klinicznych oraz w nowoczesnych centrach symulacji medycznych, co pozwala im zdobyć pewność siebie i doświadczenie. Odbywając praktyki w placówkach medycznych, przyszli pielęgniarze i pielęgniarki poznają realia pracy w szpitalach, przychodniach oraz innych jednostkach ochrony zdrowia.

Gdzie znajdziesz zatrudnienie po licencjacie z pielęgniarstwa?

Studia na kierunku Pielęgniarstwo otwierają wiele możliwości zawodowych oraz dalszego rozwoju edukacyjnego. Absolwenci tego kierunku są wysoko cenieni na rynku pracy, ponieważ zapotrzebowanie na wykwalifikowanych pielęgniarzy i pielęgniarki stale rośnie zarówno w Polsce, jak i za granicą.

Przykładowe miejsca, gdzie absolwent kierunku może podjąć prace:

  • szpitale – na oddziałach chirurgicznych, internistycznych, pediatrycznych, kardiologicznych, intensywnej terapii, ortopedii itp.
  • przychodnie i poradnie specjalistyczne – jako pielęgniarka środowiskowa, w gabinetach zabiegowych i poradniach specjalistycznych.
  • domy opieki i hospicja – praca z osobami starszymi i pacjentami wymagającymi długoterminowej opieki.
  • opieka domowa – indywidualna opieka nad pacjentami w ich domach, np. w ramach usług NFZ lub prywatnych firm medycznych.
  • placówki edukacyjne – jako pielęgniarka szkolna, dbająca o zdrowie uczniów.
  • firmy farmaceutyczne i medyczne – jako przedstawiciel medyczny lub specjalista ds. badań klinicznych.
  • sektor prywatny – w klinikach prywatnych, gabinetach zabiegowych czy jako pielęgniarka anestezjologiczna w prywatnych placówkach chirurgicznych.

Po ukończeniu studiów licencjackich absolwenci mogą dalej rozwijać swoją karierę poprzez:

  • studia magisterskie z pielęgniarstwa – pozwalają na dalszą specjalizację i często lepsze zarobki. Upust w czesnym dla absolwentów studiów I stopnia w PSW.
  • specjalizacje i kursy kwalifikacyjne – np. pielęgniarstwo anestezjologiczne, operacyjne, geriatryczne, opieka paliatywna.
  • praca za granicą – po uzyskaniu odpowiednich certyfikatów językowych i nostryfikacji dyplomu.
  • założenie własnej działalności – np. gabinetu pielęgniarskiego lub świadczenie usług prywatnych.

Dlaczego warto studiować w Powiślańskiej Szkole Wyższej?

Studia na kierunku pielęgniarstwo to doskonały wybór dla osób, które chcą łączyć pasję do pomagania innym z profesjonalnym rozwojem zawodowym. Pielęgniarstwo to nie tylko zawód, ale także misja, która daje możliwość wpływania na zdrowie i życie innych ludzi. Dodatkowo, współczesne studia pielęgniarskie oferują szereg innowacyjnych możliwości rozwoju, które sprawiają, że kształcenie na tym kierunku jest pełne wyzwań, ale i satysfakcji.

Studiowanie pielęgniarstwa to także możliwość zdobycia doświadczenia międzynarodowego. Dzięki programowi Erasmus+ studenci mają szansę na odbycie części studiów za granicą, co pozwala na poznanie innych systemów ochrony zdrowia, wymianę doświadczeń oraz rozwój zawodowy w różnych kulturach i systemach medycznych. Tego rodzaju doświadczenie zwiększa konkurencyjność na rynku pracy i otwiera drzwi do międzynarodowych karier.

Kształcenie na kierunku pielęgniarstwo to nie tylko teoria, ale także intensywne zajęcia praktyczne. Dzięki wizyta studyjnym i warsztatom, studenci mogą uczestniczyć w symulacjach medycznych, które odwzorowują rzeczywiste sytuacje, z jakimi pielęgniarki spotykają się na co dzień. To doskonała okazja do przetestowania swoich umiejętności w kontrolowanym środowisku, co pomaga nabrać pewności siebie i lepiej przygotować się do pracy w stresujących warunkach.

Studia pielęgniarskie to również nieustanna możliwość rozwoju po ukończeniu kursu. Dodatkowe kursy, warsztaty i webinary organizowane przez uczelnie i placówki medyczne pozwalają pielęgniarkom na zdobycie nowych kwalifikacji, takich jak kursy specjalistyczne z zakresu anestezjologii, intensywnej terapii, pediatrii czy psychologii. Takie dodatkowe formy kształcenia są doskonałą okazją do poszerzenia swojej wiedzy i zdobywania umiejętności w obszarach, które w danym momencie są szczególnie poszukiwane na rynku pracy.

Sprawdź:
Praktyczny wizerunek kształcenia

lek. med. Mateusz Szczupak

Absolwent kierunku lekarskiego na Uniwersytecie Medycznym im. prof. Feliksa Skubiszewskiego w Lublinie. Zaangażowany w pracę lekarza, z doświadczeniem w branży medycznej. Od 2016 zajmuje stanowisko lekarza w Copernicus PL Sp. z o.o. w Gdańsku, od roku 2018 jest lekarzem chorób wewnętrznych w LuxMed Sp. z o.o w Gdańsku, od roku 2021 jest lekarzem chorób wewnętrznych w Centrum Medyczne dr n. med. Alicja Rustowska-Rogowska w Gdańsku. W latach 2016-2019 pracował jako lekarz w Falck Medycyna Sp. Z o.o w Gdańsku.

mgr Marcin Suchoparski

Pracownik Szpitala Powiatowego w Golubiu – Dobrzyniu na Izbie Przyjęć oraz Zespołu Ratownictwa Medycznego. Ukończył Pielęgniarstwo w Elbląskiej Akademii Humanistyczno – Ekonomicznej w Elblągu oraz kierunek Pielęgniarstwo i Ratownictwo Medyczne w Powiślańskiej Szkole Wyższej. Obecnie prowadzi zajęcia z zakresu Pierwszej Pomocy w szkołach. Współzałożyciel grupy stowarzyszenia pomagającego rodzinom dzieci niepełnosprawnych. Autor książki ZROZUMIEĆ AUTYZM.

mgr Karol Wojtczak

Magister zdrowia publicznego oraz absolwent studiów I stopnia na kierunku ratownictwo medyczne w Collegium Medicum w Bydgoszczy Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu oraz absolwent studiów podyplomowych na kierunkach: Skuteczny Menadżer w Służbie Zdrowia, Nadzór i kontrola w podmiotach leczniczych, Administracja Samorządowa realizowanych przez Wyższą Szkołę Bankową w Toruniu. Od 2004 roku Ratownik medyczny ,a od roku 2013 również Ratownik Medyczny Koordynujący w Stacji Ratownictwa Medycznego w Wojewódzkim Szpitalu Zespolonym im. L. Rydygiera w Toruniu. Od 2007 roku Ratownik medyczny w Regionalnym Szpitalu Specjalistycznym im. dr Władysława Biegańskiego w Grudziądzu. Od roku 2020 członek Rady Społecznej w Zakładzie Pielęgnacyjno-Opiekuńczym im. ks. Jerzego Popiełuszki w Toruniu. W 2021 roku powołany na członka Rady ds. SWD PRM organu doradczego i konsultacyjnego dla Krajowego Centrum Monitorowania Ratownictwa Medycznego. Od roku 2015 pełni funkcję Prezesa Zarządu w Krajowym Stowarzyszeniu Ratowników Medycznych. W latach 2015-2019 był członkiem Rady ds. rozwoju społeczno-gospodarczego zespołu staromiejskiego Rady Społecznej przy Prezydencie Miasta Torunia. W latach 2011-2013 był Instruktorem medycznym na kursach doskonalących dla Ratowników medycznych i Dyspozytorów medycznych realizowanych w ramach projektu finansowanego ze środków Unii Europejskiej w Powiślańskiej Szkole Wyższej. A także od roku 2007 prowadzi własną działalność gospodarczą – NZOZ Ratuj.

mgr Rafał Wójcik

Magister kierunku zdrowie publiczne, licencjat kierunku ratownictwo medyczne na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu, Collegium Medicum w Bydgoszczy. Licencjat pielęgniarstwa w Powiślańskiej Szkole Wyższej. Od roku 2020 pracuje jako ratownik w Lotniczym Pogotowiu Ratunkowym, od roku 2017 jako ratownik w NZOZ Nowy Szpital w Wąbrzeźnie, od roku 2011 jako ratownik w Regionalnym Szpitalu Specjalistycznym im. dr. Władysława Biegańskiego w Grudziądzu.

lek. med. Marcin Muża

Lekarz medycyny, absolwent kierunku lekarskiego na Gdańskim Uniwersytecie Medycznym. W 2018 roku uzyskał tytuł licencjata na kierunku ratownictwo medyczne w Powiślańskiej Szkole Wyższej. W 2018 roku pracował jako ratownik medyczny w IP i ZRM w Szpitalu Puckim Sp. z o.o.. Rok później jako ratownik medyczny w SOR w Szpitalu Specjalistycznym im. F. Ceynowy w Wejherowie. W latach 2020-2021 jako ratownik medyczny w ZTM w Falck Medycyna Sp. z o.o.. Od 2020 roku zajmuje stanowisko lekarza stażysty w Szpitalu Specjalistycznym w Wejherowie. W swoim dorobku posiada różne publikacje, m.in.: „Nieinwazyjna metoda oznaczenia stężenia panelu aminokwasów w kondensatach wydychanego powietrza u osób z zespołem ostrej niewydolności oddechowej”, M. Muża, L. Konieczna, M. Wujtewicz, R. Owczuk, T. Bączek, Poznań, 2020 r.; „Kondensat wydychanego powietrza : technika poboru, profilowanie aminokwasów oraz możliwe implikacje kliniczne u pacjentów z ARDS”, M. Muża, L. Konieczna, M. Widtewicz, R. Owczuk, T. Bączek, Gdańsk, 2018.

Dostęp do WBN oraz EBSCO
Partnerzy strategiczni kierunku: