Z jakimi wyzwaniami mierzą się uczelnie wyższe w pandemii koronawirusa?

Debata
UCZELNIE W CZASACH PANDEMII
wyzwania * oczekiwania * możliwości
właśnie dobiegła końca
Z jakimi wyzwaniami mierzą się uczelnie wyższe w pandemii koronawirusa? Czy pandemia oznacza koniec dotychczasowego modelu studiowania? Jakie są jej dobre strony? Jak wygląda nauka w czasach zarazy oczami studentów?
Ze strony naszej uczelni w roli prelegentów udział wzięły:
dr Beata Pawłowska, prorektor ds. dydaktycznych i studenckich Powiślańskiej Szkoły Wyższej
Paulina Osuch, przewodnicząca samorządu studentów Powiślańskiej Szkoły Wyższej
A rozmawialiśmy o:
1. Nauka zdalna/nauka hybrydowa (największe wyzwania i trudności – także techniczne). Jakie są dotychczasowe doświadczenia i wnioski?
2. Zajęcia praktyczne z zachowaniem reżimu sanitarnego – laboratoria, praktyki, zajęcia w terenie, wychowanie fizyczne etc. Czy to w ogóle możliwe?
3. Nowe relacje na linii student – wykładowca. Prowadzący zajęcia traci swoje „atrybuty władzy” (uczelniane przestrzenie, miejsce za katedrą, pokaz slajdów, bezpośredni kontakt z całą grupą, moderowanie dyskusji etc.) – jak to zastąpić, jak zyskać uwagę i skupienie studentów, jak budować autorytet w dobie Teamsów lub innych aplikacji
4. Integracja studentów: pandemia to trudny czas dla studentów, zwłaszcza pierwszego roku, którym trudno poznać uczelnię, koleżanki i kolegów, wykładowców.
5. Pandemia – nowe możliwości (rozwój e-learningu, elektroniczny – szybszy kontakt ze studentem, uproszczone procedury, nowe umiejętności, ew. możliwości i rozwiązania na przyszłość).
Bardzo ciekawa i konstruktywna dyskusja. Wszystkim uczestnikom serdecznie dziękujemy, mając przy tym nadzieję, iż było to satysfakcjonujące wydarzenie. Dziękujemy również Gazeta Wyborcza Trójmiasto za zaproszenie, a . Redaktorowi Grzegorz Kubicki za prowadzenie.