WYDZIAŁ NAUK O ZDROWIU

Forma studiów: stacjonarne – tryb I – pon. – pt.       

Poziom studiów: I stopnia          

Czas trwania: 3 lata           

Tytuł zawodowy: licencjat – bachelor

Liczba godzin praktyk zawodowych: 1200

Liczba godzin zajęć praktycznych: 1100

Liczba godzin ogółem: 2300

Dział Rekrutacji

tel.: (+48) 532 338 239

tel.: (+48) 880 149 170

rekrutacja@powislanska.edu.pl

Powiślańska Szkoła Wyższa oferuje innowacyjny program studiów licencjackich z pielęgniarstwa w języku angielskim jako jedyna niepubliczna uczelnia w regionie.  

Program ten jest skierowany głównie do międzynarodowych studentów, którzy pragną zdobyć wysokiej jakości wykształcenie w dziedzinie pielęgniarstwa z naciskiem na świadczenie doskonałej opieki nad pacjentem w różnych środowiskach medycznych w Europie. Jednak tok otwarty jest również dla studentów polskojęzycznych – którzy chcieliby rozpocząć kształcenie w języku angielskim już od początku.

Program jest dostosowany do standardów europejskich oraz globalnych systemów opieki zdrowotnej, co czyni go atrakcyjnym wyborem dla osób, które chcą pracować w różnych częściach świata.

Cele kształcenia na kierunku

Program studiów na kierunku Nursing – English Division został opracowany z myślą o kompleksowym przygotowaniu studentów do pracy w zawodzie pielęgniarki/pielęgniarza na najwyższym poziomie. Celem kształcenia jest nie tylko wyposażenie przyszłych absolwentów w szeroką wiedzę teoretyczną i umiejętności praktyczne, ale także ukształtowanie ich jako kompetentnych, empatycznych i odpowiedzialnych specjalistów, gotowych do pracy w dynamicznym środowisku ochrony zdrowia.

Studia na kierunku pielęgniarstwo prowadzone w języku angielskim zapewniają wszechstronne przygotowanie do wykonywania zawodu w różnych systemach opieki zdrowotnej na świecie. Program nauczania obejmuje szeroki zakres przedmiotów medycznych, klinicznych i humanistycznych, które pozwalają studentom:

  • Zdobyć gruntowną wiedzę z zakresu anatomii, fizjologii, patologii, farmakologii oraz nauk o zdrowiu.
  • Opanować umiejętności pielęgniarskie niezbędne do profesjonalnej opieki nad pacjentami w różnych warunkach klinicznych.
  • Rozwinąć zdolności komunikacyjne i interpersonalne, które są kluczowe w pracy z pacjentami, ich rodzinami oraz innymi członkami zespołu medycznego.
  • Zrozumieć etyczne i prawne aspekty zawodu pielęgniarki/pielęgniarza, a także zasady odpowiedzialności zawodowej.

Kierunek Nursing – English Division przygotowuje studentów nie tylko do podjęcia pracy w zawodzie pielęgniarki/pielęgniarza, ale także daje solidne podstawy do dalszego rozwoju naukowego i zawodowego. Absolwenci mają możliwość kontynuowania edukacji na studiach magisterskich oraz specjalizacyjnych zarówno w kraju, jak i za granicą.

  • Program zapewnia zgodność z międzynarodowymi standardami edukacji pielęgniarskiej, co umożliwia uzyskanie uprawnień do pracy w różnych krajach.
  • Studenci są zachęcani do prowadzenia badań naukowych w dziedzinie pielęgniarstwa oraz do angażowania się w inicjatywy związane z innowacjami w opiece zdrowotnej.
  • Kierunek stanowi również solidne przygotowanie dla osób, które w przyszłości chciałyby podjąć karierę akademicką lub menedżerską w sektorze ochrony zdrowia.

Gdzie można pracować po ukończeniu studiów?

Studia na kierunku Nursing – English Division otwierają przed absolwentami szerokie możliwości zawodowe oraz dalszego kształcenia. Dzięki zdobytej wiedzy, umiejętnościom praktycznym i międzynarodowym kwalifikacjom, absolwenci mogą podjąć pracę w różnych sektorach ochrony zdrowia, a także kontynuować edukację na wyższych poziomach.

Absolwenci pielęgniarstwa w języku angielskim mają wiele ścieżek kariery i mogą znaleźć zatrudnienie zarówno w kraju, jak i za granicą. Możliwości obejmują m.in.:

Szpitale i placówki medyczne

  • Oddziały szpitalne (np. chirurgiczne, internistyczne, pediatryczne, intensywnej terapii, ginekologiczno-położnicze)
  • Kliniki specjalistyczne (np. onkologiczne, kardiologiczne, neurologiczne)
  • Bloki operacyjne i oddziały ratunkowe
  • Ośrodki rehabilitacyjne

Opieka długoterminowa i domowa

  • Domy opieki i hospicja
  • Opieka nad osobami starszymi i przewlekle chorymi
  • Pielęgniarstwo środowiskowe i domowe

Sektor prywatny i przemysł medyczny

  • Prywatne gabinety lekarskie i kliniki
  • Firmy farmaceutyczne i biotechnologiczne
  • Praca w ubezpieczeniach zdrowotnych jako doradca ds. opieki zdrowotnej

Instytucje międzynarodowe i organizacje humanitarne

  • Praca w międzynarodowych organizacjach medycznych (np. WHO, Czerwony Krzyż, Lekarze bez Granic)
  • Udział w misjach medycznych i projektach humanitarnych

Edukacja i rozwój zawodowy

  • Nauczanie w szkołach pielęgniarskich i akademiach medycznych
  • Praca jako trener kliniczny dla przyszłych pielęgniarek
  • Badania naukowe w dziedzinie pielęgniarstwa i medycyny

Dlaczego warto studiować w Powiślańskiej Szkole Wyższej?

Studia na kierunku pielęgniarstwo to doskonały wybór dla osób, które chcą łączyć pasję do pomagania innym z profesjonalnym rozwojem zawodowym. Pielęgniarstwo to nie tylko zawód, ale także misja, która daje możliwość wpływania na zdrowie i życie innych ludzi. Dodatkowo, współczesne studia pielęgniarskie oferują szereg innowacyjnych możliwości rozwoju, które sprawiają, że kształcenie na tym kierunku jest pełne wyzwań, ale i satysfakcji.

Studiowanie pielęgniarstwa to także możliwość zdobycia doświadczenia międzynarodowego. Dzięki programowi Erasmus+ studenci mają szansę na odbycie części studiów za granicą, co pozwala na poznanie innych systemów ochrony zdrowia, wymianę doświadczeń oraz rozwój zawodowy w różnych kulturach i systemach medycznych. Tego rodzaju doświadczenie zwiększa konkurencyjność na rynku pracy i otwiera drzwi do międzynarodowych karier.

Kształcenie na kierunku pielęgniarstwo to nie tylko teoria, ale także intensywne zajęcia praktyczne. Dzięki wizyta studyjnym i warsztatom, studenci mogą uczestniczyć w symulacjach medycznych, które odwzorowują rzeczywiste sytuacje, z jakimi pielęgniarki spotykają się na co dzień. To doskonała okazja do przetestowania swoich umiejętności w kontrolowanym środowisku, co pomaga nabrać pewności siebie i lepiej przygotować się do pracy w stresujących warunkach.

Wizyty studyjne w różnych placówkach zdrowia, w tym szpitalach, przychodniach czy instytucjach zajmujących się opieką paliatywną, pozwalają na zapoznanie się z różnymi metodami pracy w różnych środowiskach. Dzięki tym doświadczeniom studenci zdobywają praktyczne umiejętności, które będą mogli wykorzystać w przyszłej pracy zawodowej.

Studia pielęgniarskie to również nieustanna możliwość rozwoju po ukończeniu kursu. Dodatkowe kursy, warsztaty i webinary organizowane przez uczelnie i placówki medyczne pozwalają pielęgniarkom na zdobycie nowych kwalifikacji, takich jak kursy specjalistyczne z zakresu anestezjologii, intensywnej terapii, pediatrii czy psychologii. Takie dodatkowe formy kształcenia są doskonałą okazją do poszerzenia swojej wiedzy i zdobywania umiejętności w obszarach, które w danym momencie są szczególnie poszukiwane na rynku pracy.

Sprawdź:
Praktyczny wizerunek kształcenia

lek. med. Mateusz Szczupak

Absolwent kierunku lekarskiego na Uniwersytecie Medycznym im. prof. Feliksa Skubiszewskiego w Lublinie. Zaangażowany w pracę lekarza, z doświadczeniem w branży medycznej. Od 2016 zajmuje stanowisko lekarza w Copernicus PL Sp. z o.o. w Gdańsku, od roku 2018 jest lekarzem chorób wewnętrznych w LuxMed Sp. z o.o w Gdańsku, od roku 2021 jest lekarzem chorób wewnętrznych w Centrum Medyczne dr n. med. Alicja Rustowska-Rogowska w Gdańsku. W latach 2016-2019 pracował jako lekarz w Falck Medycyna Sp. Z o.o w Gdańsku.

mgr Marcin Suchoparski

Pracownik Szpitala Powiatowego w Golubiu – Dobrzyniu na Izbie Przyjęć oraz Zespołu Ratownictwa Medycznego. Ukończył Pielęgniarstwo w Elbląskiej Akademii Humanistyczno – Ekonomicznej w Elblągu oraz kierunek Pielęgniarstwo i Ratownictwo Medyczne w Powiślańskiej Szkole Wyższej. Obecnie prowadzi zajęcia z zakresu Pierwszej Pomocy w szkołach. Współzałożyciel grupy stowarzyszenia pomagającego rodzinom dzieci niepełnosprawnych. Autor książki ZROZUMIEĆ AUTYZM.

mgr Karol Wojtczak

Magister zdrowia publicznego oraz absolwent studiów I stopnia na kierunku ratownictwo medyczne w Collegium Medicum w Bydgoszczy Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu oraz absolwent studiów podyplomowych na kierunkach: Skuteczny Menadżer w Służbie Zdrowia, Nadzór i kontrola w podmiotach leczniczych, Administracja Samorządowa realizowanych przez Wyższą Szkołę Bankową w Toruniu. Od 2004 roku Ratownik medyczny ,a od roku 2013 również Ratownik Medyczny Koordynujący w Stacji Ratownictwa Medycznego w Wojewódzkim Szpitalu Zespolonym im. L. Rydygiera w Toruniu. Od 2007 roku Ratownik medyczny w Regionalnym Szpitalu Specjalistycznym im. dr Władysława Biegańskiego w Grudziądzu. Od roku 2020 członek Rady Społecznej w Zakładzie Pielęgnacyjno-Opiekuńczym im. ks. Jerzego Popiełuszki w Toruniu. W 2021 roku powołany na członka Rady ds. SWD PRM organu doradczego i konsultacyjnego dla Krajowego Centrum Monitorowania Ratownictwa Medycznego. Od roku 2015 pełni funkcję Prezesa Zarządu w Krajowym Stowarzyszeniu Ratowników Medycznych. W latach 2015-2019 był członkiem Rady ds. rozwoju społeczno-gospodarczego zespołu staromiejskiego Rady Społecznej przy Prezydencie Miasta Torunia. W latach 2011-2013 był Instruktorem medycznym na kursach doskonalących dla Ratowników medycznych i Dyspozytorów medycznych realizowanych w ramach projektu finansowanego ze środków Unii Europejskiej w Powiślańskiej Szkole Wyższej. A także od roku 2007 prowadzi własną działalność gospodarczą – NZOZ Ratuj.

mgr Rafał Wójcik

Magister kierunku zdrowie publiczne, licencjat kierunku ratownictwo medyczne na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu, Collegium Medicum w Bydgoszczy. Licencjat pielęgniarstwa w Powiślańskiej Szkole Wyższej. Od roku 2020 pracuje jako ratownik w Lotniczym Pogotowiu Ratunkowym, od roku 2017 jako ratownik w NZOZ Nowy Szpital w Wąbrzeźnie, od roku 2011 jako ratownik w Regionalnym Szpitalu Specjalistycznym im. dr. Władysława Biegańskiego w Grudziądzu.

lek. med. Marcin Muża

Lekarz medycyny, absolwent kierunku lekarskiego na Gdańskim Uniwersytecie Medycznym. W 2018 roku uzyskał tytuł licencjata na kierunku ratownictwo medyczne w Powiślańskiej Szkole Wyższej. W 2018 roku pracował jako ratownik medyczny w IP i ZRM w Szpitalu Puckim Sp. z o.o.. Rok później jako ratownik medyczny w SOR w Szpitalu Specjalistycznym im. F. Ceynowy w Wejherowie. W latach 2020-2021 jako ratownik medyczny w ZTM w Falck Medycyna Sp. z o.o.. Od 2020 roku zajmuje stanowisko lekarza stażysty w Szpitalu Specjalistycznym w Wejherowie. W swoim dorobku posiada różne publikacje, m.in.: „Nieinwazyjna metoda oznaczenia stężenia panelu aminokwasów w kondensatach wydychanego powietrza u osób z zespołem ostrej niewydolności oddechowej”, M. Muża, L. Konieczna, M. Wujtewicz, R. Owczuk, T. Bączek, Poznań, 2020 r.; „Kondensat wydychanego powietrza : technika poboru, profilowanie aminokwasów oraz możliwe implikacje kliniczne u pacjentów z ARDS”, M. Muża, L. Konieczna, M. Widtewicz, R. Owczuk, T. Bączek, Gdańsk, 2018.

Dostęp do WBN oraz EBSCO
Partnerzy strategiczni kierunku: