Ocena studiowania w PSW





Opis procedury zbierania i analizy danych

Ankieta oceniająca jakość studiowania w PSW jest udostępniana
studentom w systemie Wirtualny Dziekanat. Analiza statystyczna jest
wykonywana za pomocą autorskiego programu (w języku R) stworzonego przez
członków zespołu d/s analizy jakości. Dzięki zautomatyzowaniu
przetwarzania danych (w miejsce używania do tego celu oprogramowania
biurowego) udało się znacząco obniżyć koszty, zmniejszyć liczbę błędów
oraz zapewnić 100% powtarzalność analiz
.

Na wszystkie pytania oceniające różne aspekty jakości studiowana w
PSW studenci odpowiadali w skali pięciopunktowej □ Bardzo źle □ Źle □
Nie mam zdania/Nie wiem □ Dobrze □ Bardzo dobrze

Formularz ankiety znajduje się w Załączniku.

Charakterestyka badanych respondentów

Analizowano 208 ankiet.

RM oznacza Ratownictwo Medyczne a PP Pielęgniarstwo w ramach studiów
pomostowych.

Deklarowana aktywność studenta w czasie studiów była ustalona w
oparciu o jego odpowiedzi na pytania: Brałem udział w programie
Erasmus
oraz Brałem udział w aktywności Samorządu
Studenckiego/kół naukowych lub imprezach organizowanych przez Samorząd
Studencki (juwenalia/otrzęsiny)
Aktywny to taki respondent,
który chociaż na jedno pytanie udzielił odpowiedzi twierdzącej.

Ocena PSW

Miarą oceny jest odsetek wskazań
(pozytywnych/negatywnych/obojętnych)

Oceny pozytywne

Miarą ocen pozytywnych jest odsetek wskazań bardzo
dobrze

Oceny negatywne

Miarą ocen negatywnych jest odsetek wskazań Bardzo
źle
/Źle

Nie mam zdania

Nie mam zdania/Nie wiem może wskazywać na problem
małego zaangażowania studentów w określonym obszarze.

Ankieta

nr skrót pytanie
p1 Oferta przedmiotów Jak Pan/Pani ocenia ofertę przedmiotów (zakres i
treść)
p2 Oferta specjalności Jak Pan/Pani ocenia ofertę specjalności (zakres)
p3 Oferta przedmiotów fakultatywnych Jak Pan/Pani ocenia ofertę przedmiotów fakultatywnych
(zakres i treść)
p4 Informacja nt studiów/spraw dydaktycznych Jak Pan/Pani ocenia dostępność i przejrzystości
informacji dotyczących programów studiów i spraw dydaktycznych
p5 Informacja nt regulaminów Jak Pan/Pani ocenia dostępność informacji dotyczącej
regulaminów (studiów, pomocy materialnej, innych), programów
kształcenia, wymagań egzaminacyjnych oraz zasad pobierania opłat
p6 Oferta nauki języków obcych Jak Pan/Pani ocenia ofertę nauki języków obcych (zakres
i stopień zaawansowania)
p7 Oferta studiów za granicą Jak Pan/Pani ocenia ofertę studiów za granicą wramach
programu Erasmus
p8 Warunki lokalowe Jak Pan/Pani ocenia ogólne warunków lokalowe
p9 Wyposażenie sal Jak Pan/Pani ocenia wyposażenia sal wspomagających
proces kształcenia (audiowizualne, tablice itp.)
p10 Baza komputerowej Jak Pan/Pani ocenia bazę komputerową
p11 Liczebność grup studenckich Jak Pan/Pani ocenia liczebności grup studenckich
waktywnych formach zajęć (ćwiczenia/laboratoria)
p12 Organizacja rozkładu zajęć Jak Pan/Pani ocenia racjonalność i organizację rozkładu
zajęć
p13 Dostęp do czytelni Jak Pan/Pani ocenia dostęp do wypożyczalni/czytelni
idostępnych w niej zbiorów
p14 Sprecyzowanie wymagań KP Jak Pan/Pani ocenia sprecyzowanie wymagań dotyczących
wykonywanych zadań i zaliczania umiejętności podczas kształcenia
praktycznego
p15 Organizacja KP Jak Pan/Pani ocenia organizację kształcenia
praktycznego (dobór placówek, kadry)
p16 Zbieżność KP/WUZ Jak Pan/Pani ocenia zbieżność czynności wykonywanych
podczas kształcenia praktycznego zprogramem wymaganych umiejętności
zawodowych
p17 Dostępność dziekanatu Jak Pan/Pani ocenia dostępność dziekanatu
p18 Życzliwości pracowników dziekanatu Jak Pan/Pani ocenia życzliwości/otwartość/chęć pomocy
pracowników dziekanatu
p19 Terminowości pracy dziekanatu Jak Pan/Pani ocenia pracę dziekanatu pod względem
terminowości załatwiania spraw/kompetencji
p20 Funkcjonalność e-dziekanatu Jak jest Pana/Pani ocenia funkcjonalność
e-dziekanatu
p21 Terminowości pracy e-dziekanatu Jak Pan/Pani ocenia pracę e-dziekanatu pod względem
terminowości załatwiania spraw
p22 Czego brakuje/co by należałby usprawnić w pracy
e-dziekanatu:
Proszę określić czego brakuje/co by należałby usprawnić
w pracy e-dziekanatu:
p23 Estetyka strony internetowej Jak jest Pana/Pani ocena estetyki uczelnianej strony
internetowej
p24 Funkcjonalności strony internetowej Jak jest Pana/Pani ocena funkcjonalności uczelnianej
strony internetowej oraz aktualności/kompletności insformacji na tej
stronie
p25 Co by należało poprawić na uczelnianej stronie
internetowej?
Proszę określić czego brakuje/co by należało poprawić
na uczelnianej stronie internetowej:
p26 Ocena dostępności kwestury Jak Pan/Pani ocenia dostępność kwestury
p27 Życzliwość pracowników kwestury Jak Pan/Pani ocenia życzliwości/otwartość/chęć pomocy
pracowników kwestury
p28 Terminowość pracy kwestury Jak Pan/Pani ocenia pracę kwestury pod względem
terminowości załatwiania spraw/kompetencji
p29 Dostępność punktu informacyjnego Jak Pan/Pani ocenia dostępność punktu
informacyjnego
p30 Życzliwość pracowników punktu informacyjnego Jak Pan/Pani ocenia życzliwości/otwartość/chęć pomocy
pracowników punktu informacyjnego
p31 Kompetencje punktu informacyjnego Jak Pan/Pani ocenia pracę punktu informacyjnego pod
względem kompetencji
p32 Działalność Komisji Stypendialnej Jak Pan/Pani ocenia działalność Uczelnianej Komisji
Stypendialnej
p33 Działalność Samorządu Studenckiego Jak Pan/Pani ocenia działalność Samorządu
Studenckiego
p34 Działalność Studenckich Kół Naukowych Jak Pan/Pani ocenia działalność Studenckich Kół
Naukowych
p35 Brałem udział w programie Erasmus Brałem udział wprogramie Erasmus
p36 Brałem udział w aktywności Studenckiej Brałem udział w aktywności Samorządu Studenckiego/kół
naukowych lub imprezach organizowanych przez Samorząd Studencki
(juwenalia/otrzęsiny)