Badanie wizerunku, marki i prestiżu Powiślańskiej Szkoły Wyższej

Opis procedury zbierania i analizy danych

Ankieta oceniająca markę, wizerunek i prestiż PSW składała się z 75 pytań (por. załącznik oraz https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLScIq2NdZhHHgfQLtGBkWqOmFBv3Kiqw-aiBDww8JkQJr7nYrA/viewform?usp=sf_link).

Na wszystkie pytania oceniające markę, wizerunek i prestiż ankietowani odpowiadali w skali pięciopunktowej:

  • □ Zdecydowanie nie □ Raczej nie □ Trudno powiedzieć □ Raczej tak □ Zdecydowanie tak

Badanie przeprowadzono w grudniu 2020/styczniu 2021.

Zebrano 132 kompletnych ankiet.

Oceny pozytywne

Oceny negatywne

Oceny obojętne

Ankieta

nr pytanie
p1 Sygnatura czasowa
p2 [Czy w PSW jest zatrudniony znany wykładowca, który jest sławny, rozpoznawalny poza uczelnią (np. jest częstym ekspertem w mediach)?]
p3 [Czy uczelnia w ciągu ostatnich 3 lat gościła wybitną osobę z kraju lub z zagranicy?]
p4 [Informacje dotyczące uczelnianych wydarzeń naukowo-kulturalnych są wystarczające?]
p5 [Czy wykładowcy są zachęcani przez uczelnię do rozwoju naukowego, dokształcania się (np. wyróżniani za to w plebiscytach na najlepszego wykładowcę etc.)?]
p6 [Czy słyszy Pani/Pan opinie, że studenci uczą się na dobrej Uczelni?]
p7 [Czy uczelnia organizuje spotkania z przedstawicielami różnych opcji politycznych?]
p8 [Czy jest Pani/Pan zadowolona/y z wykładowców, z którymi miała/miał Pani/Pan styczność na tej uczelni?]
p9 [Czy Uczelnia wyraża publicznie swoje stanowisko, komentuje bieżące wydarzenia polityczne?]
p10 [Czy uczelnia aktywnie dąży do współpracy ze społecznością lokalną, spoza uczelni w dziedzinie wydarzeń kulturalnych i naukowych? ]
p11 [Czy Uczelnia dba o jakość kształcenia, transparentność procedur, jasność przekazu?]
p12 [Czy uczelnia poprzez swoje działania mobilizuje, zachęca do nauki?]
p13 [Czy uczelnia angażuje się w propagowanie idei społecznych, np. organizuje debaty/wydarzenia społeczne?]
p14 [Czy w PSW osoby piastujące stanowiska rektora i prorektorów postrzegane są jako autorytety?]
p15 [Czy internacjonalizacja uczelni, w tym wymiany międzynarodowe jest bezpośrednio dostępna na uczelni?]
p16 [Czy dostrzega Pani/Pan na uczelni troskę o zachowanie wysokich standardów etycznych (np. zaangażowanie w walkę z plagiatem, inne)?]
p17 [Czy uczelnia jest aktywnym i innowacyjnym centrum naukowo-kulturalnym w mieście/regionie?]
p18 [Czy ufa Pani/Pan administracji/władzom uczelni?]
p19 [Czy ideologia i wartości dominujące w naszym państwie mają wpływ na funkcjonowanie uczelni? ]
p20 [Czy czuje się Pani/Pan dobrze w społeczności akademickiej uczelni? ]
p21 [Czy podejmowane przez Panią/Pana inicjatywy naukowo-kulturalne (organizacja koła naukowego, debaty, imprezy okolicznościowej, inne) znalazły wsparcie na uczelni?]
p22 [Czy uczestniczyła/uczestniczył Pani/Pan w programie wymiany międzyuczelnianej/międzynarodowej (np. Erasmus) lub ma na ten temat informacje?]
p23 [Czy na tej uczelni panuje twórcza atmosfera, „ciągle coś się dzieje”? ]
p24 [Czy uczelnia znana jest z przestrzegania zasad etycznych, angażuje się np. w społeczną odpowiedzialność uczelni?]
p25 [Czy uczestniczy Pani/Pan w wydarzeniach kulturalnych organizowanych na uczelni, np. spotkaniach, konferencjach, seminariach, innych?]
p26 [Czy działalność uczelni wspiera system demokratyczny?]
p27 [Czy zetknęła/zetknął się Pani/Pan na uczelni z indywidualnym podejściem, z relacją wykładowcy ze studentem typu mistrz–uczeń?]
p28 [Czy na uczelni studenci darzą szacunkiem wykładowcę akademickiego?]
p29 [Czy daje satysfakcję, cieszy Panią/Pana uczestnictwo w działalności uczelni?]
p30 [Czy zna Pani/Pan wspólne przedsięwzięcia uczelni i partnerów (miasta/instytucji/innych)?]
p31 [Czy profesja nauczyciela akademickiego jest darzona zaufaniem społecznym i szacunkiem?]
p32 [Czy satysfakcjonuje Panią/Pana jakość nauczania na uczelni?]
p33 [Czy poszanowanie prawdy jest istotną wartością w PSW?]
p34 [Czy ufa Pani/Pan wykładowcom PSW (ich kompetencjom, wiedzy, obiektywności)?]
p35 [Czy poleciłaby/poleciłby Pani/ Pan studiowanie w PSW przyjaciołom?]
p36 [Czy PSW jest w wystarczającym stopniu autonomiczna politycznie, organizacyjnie? ]
p37 [Czy posiada Pani/Pan wystarczającą wiedzę na temat prac badawczych prowadzonych na uczelni? ]
p38 [Czy „obiektywizm” jest jedną z naczelnych wartości w środowisku akademickim PSW? ]
p39 [Czy ma Pani/Pan informacje i/lub czuje się Pani/Pan dumna/y ze studiowania na tej uczelni?]
p40 [Czy wykładowcy podejmują działania mające na celu kształtowanie etycznych, społecznie wartościowych postaw wśród studentów?]
p41 [Czy uczelnia ma wpływ na podtrzymanie dominującego dyskursu politycznego/ustroju politycznego?]
p42 [Czy uczelnia poradziłaby sobie, gdyby studiowało więcej osób z różnych/innych kultur i narodowości?]
p43 [Czy wybierając uczelnię, rozsądnym jest kierowanie się jej miejscem w rankingach?]
p44 [Czy uczestniczy Pani/Pan w spotkaniach zorganizowanych przez uczelnię w kontekście targów pracy?]
p45 [Czy uczelnia jest nowoczesna / wykładowcy stosują pomoce multimedialne (prezentacje, filmy) w trakcie zajęć?]
p46 [Czy czytuje Pani/Pan przynajmniej raz w tygodniu materiały informacyjne publikowane przez Uczelnię (strona www, FB)?]
p47 [Czy uczelnia posiada rozwiniętą współpracę instytucjonalną, np. z władzami lokalnymi, innymi?]
p48 [Czy poziom prac badawczych na uczelni jest satysfakcjonujący?]
p49 [Czy czuje się Pani/Pan dumna/y z przynależności do instytucji, jaką jest uczelnia?]
p50 [Czy uczelnia pełni rolę arbitra w debatach społecznych?]
p51 [Czy chciał(a)by Pani/Pan, aby na uczelni zwiększono zakres/częstotliwość informacji dot. ważnych wydarzeń/spraw?]
p52 [Czy uczelnia dostarczyła Pani/Panu kiedykolwiek pomocy, która okazała się przydatna w życiu prywatnym?]
p53 [Czy w mechanizmy funkcjonowania tej uczelni są wpisane zachowania zgodne z kodeksem odpowiedzialności etycznej (corporate social responsibility = CSR)?]
p54 [Czy na tej uczelni widoczny jest wzrost liczby inwestycji?]
p55 [Czy zarekomendował(a)by Pani/Pan uczelnię jako dobrego partnera w relacjach biznesowych?]
p56 [Czy studia stacjonarne powinny być bezpłatne (finansowane z budżetu, a nie przez studentów)?]
p57 [Czy w rozmowach z najbliższą rodziną i przyjaciółmi wypowiada się Pani/Pan pozytywnie o uczelni?]
p58 [Czy pełniący funkcje kierownicze na tej uczelni są dobrymi menedżerami?]
p59 [Czy zdarzyło się Pani/Panu wspomóc (np. finansowo) fundacje/organizacje non profit lub akcje charytatywne związane z uczelnią?]
p60 [Czy kadra zarządzająca uczelnią dobrze wywiązuje się z powierzonych obowiązków?]
p61 [Czy PSW jest konkurencyjna w odniesieniu do innych uczelni krajowych?]
p62 [Czy ma Pani/Pan poczucie, że gdyby nastąpiła sytuacja kryzysowa, wówczas uczelnia szybko zareagowałaby w profesjonalny sposób?]
p63 [Czy uczelnia postrzegana jest przez kontrahentów jako wiarygodny partner w projektach inwestycyjnych?]
p64 [Czy zdarzyło się Pani/Panu publicznie zadeklarować, że uczelnia jest doinwestowana, dzięki czemu zapewnia komfort dla pracowników i studentów?]
p65 [Czy satysfakcjonuje Panią/Pana tempo zmian inwestycyjnych, usprawnień na uczelni?]
p66 [Czy nauczyciele akademiccy identyfikują się z wartościami dominującymi na tej uczelni?]
p67 [Czy chciał(a)by Pani/Pan większego udziału środowisk branżowych w działalności uczelni?]
p68 [Czy spokojnie określił(a)by Pani/Pan tę uczelnię jako instytucję odpowiedzialną i wiarygodną finansowo?]
p69 [Czy zna Pani/Pan sponsorów uczelni, czy uczelnia ma Pani/Pana zdaniem sponsorów?]
p70 [Czy jest Pani/Pan zadowolona/y z ostatnich zakupów sprzętu dydaktycznego potrzebnego na uczelni?]
p71 [Czy PSW jest uczelnią zorientowaną rynkowo?]
p72 [Czy czuje Pani/Pan satysfakcję, że uczelnia rozwija się pod względem projektów inwestycyjnych, społecznych i innych?]
p73 Płeć
p74 Wiek
p75 Wykształcenie
Click to listen highlighted text!